czwartek, 9 czerwca 2016

Zbyt mało kcal


Najgorsze podejście do diety to stwierdzenie, że im mniej kcal dostarczę organizmowi tym szybciej zrzucę niechciane kilogramy. Nic gorszego. Najgłupsze stwierdzenie. Owszem może i utracisz szybciej na wadze, ale twoje zdrowie na tym ucierpi.

Sama osobiście tego doświadczyłam. Mało czytałam na temat diet i zdrowego trybu życia. Chciałam jak najszybciej schudnąć, aby inni się ze mnie nie śmiali. Zaczęłam mniej i mniej jeść. Jadłam każdy posiłek, ale to było kilka gryzów i koniec. Może dostarczałam wtedy 1000 kcal dziennie mojemu organizmowi. Zauważyłam, że zaczęło mnie ubywać. Cieszyło mnie to bardzo, więc dalej kontynuowałam swoją ,,dietę", aż w końcu zaczęłam tracić siły, czułam się osłabiona. Tak więc wróciłam do dawnego trybu życia, zdrowie najważniejsze.
W pewnym momencie życia, gdy wszystko zaczęło się walić, zaczęłam spacerować, następnie biegać, a potem dołożyłam trening siłowy i cardio. Kolejny krok to dieta. Dieta na nowo ,,bez głowy". Na treningu spalałam ok. 500-600kcal, a z jedzenia dostarczałam 1500. Co znowu przyniosło złe skutki. Jednak ja na to nie zwracałam uwagi, cieszyło mnie to, że chudnę. Brakowało mi siły do życia, ale gdy przychodził czas na trening zawsze go miałam, bo to było dla mnie wszystkim.
Pierwszym objawem złego trybu życia był brak okresu. Ja dalej uważałam, że zdrowo się odżywiam, tylko wszyscy w kółko są źli. Nie miałam go 4 miesiące. Z pozoru nic strasznego zdarza się, ale długotrwały brak okresu może doprowadzić nawet do bezpłodności.
Kolejnym objawem, było ciągłe odczuwanie zimna, Na polu było 20 stopni, a ja miałam ciarki i czułam osłabienie i chłód. To nic ja sie odżywiam prawidłowo.
Następnie utrata sensu życia. Odczuwanie smutku, coś w rodzaj depresji. Nie umiałam sobie radzić z najmniejszym problemem bo byłam osłabiona, organizm był osłabiony i się poddawał z walką.
W końcu po ponad pół roku zrozumiałam, że mój zdrowy tryb życia nie jest wcale zdrowy, że on bardziej wykańcza mój organizm niż go ratuje.
Nie skończyłam ze zdrowym trybem życia, lecz każdego dnia poznaję jego odpowiednie znaczenie. Jeżeli twoim priorytetem jest dieta i sport musisz mieć na uwadze, że potrzebujesz więcej kcal, nawet jeżeli chcesz zrzucić kilak kilogramów.
Przed zaczęciem diety redukcyjnej skonsultuj się z odpowiednim dietetykiem, nigdy nie rób tego na własną rękę. Każdy organizm jest inny. Twoje przekonanie, że robisz dobrze nie wystarczy.
Pamiętaj dostarczaj 2000 kcal niezależnie czy chcesz zrzucić kilka kilogramów czy chcesz utrzymać swoją wagę. Jedyne co powinno się różnić to posiłki.

Mam nadzieje, że cię przekonałam do tego by nigdy nie wmawiać sobie, że im mniej kcal tym lepiej, tym szybciej schudniesz.
Czekam na waszą opinie i przygody z odchudzaniem











Ogrodniczki New look
Top H&M
Bluza H&M
Buty Converse



6 komentarzy:

  1. kiedyś byłam na takiej głupiej diecie i może szybko schudłam, ale wróciło dwa razy tyle:(
    kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się trzecie zdjęcie :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie nigdy nie byłam na diecie - próbowałam jedynie odstawić okresowo słodycze i się udało, więc chyba znowu spróbuję, bo jakoś nie czuję, że są mi do życia potrzebne :P Czuję się dobrze w swoim ciele, trochę pojeżdżę na rowerze trochę sobie pochodzę i czuję się dobrze :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Zła dieta może pogorszyć nasz stan zdrowia, to prawda. Czasem po paru miesiącach ścisłej diety nie widać praktycznie efektów, za to niekorzystnie wpływa dla naszego organizmu.
    Sama nigdy nie stosowałam diety, więc to tylko moje obserwacje :p
    Super ogrodniczki! :)
    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się :D
    Zajrzysz?

    efeel.wordpress.com

    << ZNANE BATONY W WERSJI FIT, 10 pomysłów na lemoniadę

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja akurat w drugą stronę, uważam, że jestem za chuda, więc chciałabym jeść jak najbardziej kaloryczne potrawy, ale jednocześnie zdrowe. Nie jest to proste. Jednak zdrowe odżywianie jest o tyle fajnie, że człowiek zaczyna czuć się lepiej we własnym ciele, bez względu na to czy jest chudszy czy grubszy.

    OdpowiedzUsuń